Kijken: Bedrijfsgeschiedenis en identiteit
Wat is het nut van bijna 400 jaar organisatiegeschiedenis? PastFuture stelde die vraag aan dr. Joost Dankers, bedrijfshistoricus en docent aan Universiteit Utrecht (UU). In deze video legt hij uit waarom bedrijfsgeschiedenis bepalend is voor de identiteit van een organisatie of bedrijf. En waarom bedrijven als Shell en Heineken zoveel belang hechten aan hun erfgoed en DNA.
VIDEO'S OVER BEDRIJFSGESCHIEDENIS
De video is onderdeel van een aantal interviews dat PastFuture heeft gehouden of gaat houden rond het thema bedrijfsgeschiedenis. We willen met de interviews zichtbaar maken wat bedrijfsgeschiedenis kan betekenen voor een bedrijf of organisatie. Het interview met Joost Dankers is het eerste deel en laat zien hoe een universiteit met bedrijfsgeschiedenis omgaat.
Ilya van Marle en Pieter van Gent beoordelen een shot van het plafond in het Utrechtse Academiegebouw. Tijdens de filmshoot met Joost Dankers (Universiteit Utrecht) over bedrijfsgeschiedenis en identiteit.

Dit shot dus! Rechts in het beeld zien we dat het boek der geschiedenis (Historia) wordt voorgelezen.
WIE MAAKTE DE VIDEO?
Deze serie interviews komt voort uit de fantastische samenwerking met filmer Ilya van Marle en editor Koen Samson. PastFuture tekent voor het interview en de art direction en is verantwoordelijk voor de inhoud van de films. Bekijk hier een aantal voorbeelden van projecten: de Rooyse Wissel, Stibbe en ASML.
Heb je na het filmpje zin om direct aan de slag te gaan met jouw bedrijfsgeschiedenis? Lees dan zeker even deze 7 tips voor een succesvol jubileumboek.