Our future

Kijken naar het verleden is kijken naar de toekomst. Vroeger was alles anders en het is onvermijdelijk dat alles wat nu is, ook anders zal worden. Kijken naar het verleden is kijken naar toekomst die geschiedenis zal worden. Dat is een wezenlijk verschil met de visie dat geschiedenis een gesloten boek zou zijn. Voor de mensen die in die tijd leefden en handelden, was het verleden hun heden en toekomst.

BEDRIJFSGESCHIEDENIS IN HET NU

Precies dat besef onderscheidt PastFuture van andere bedrijven: wij zien het verleden als het heden en de toekomst van toen. De geest van dat moment - van jeugd, van ondernemerschap, van het nieuwe en onvoorspelbare - willen wij vangen. We nemen klanten mee naar de oprichting, de opwinding van een belangrijke beslissing, naar de ervaring van een onzekere afloop.

BEDRIJFSHISTORIE EN IDENTITEIT

Bedrijven en organisaties hebben een verhouding tot hun eigen verleden: een goede, misschien een slechte of ‘gewoon’ een onverschillige. Hoe die verhouding ook is, het verleden is altijd aanwezig. De vraag is: wat vertelt het verleden over het bedrijf en hoe kan het benut worden voor merk, identiteit en verhaal, nu en in de toekomst?

Voorbij het verleden

PastFuture wil de manier veranderen waarop bedrijven, organisaties en uiteindelijk de hele samenleving omgaan met het eigen verleden. Het verleden is niet voorbij, maar een altijd aanwezige en steeds groter wordende bron van inspiratie voor het heden en de toekomst.

© 2018 PastFuture